Regulamin członka klubu, sekcji, składek członkowskich i egzaminacyjnych oraz informacja o przetwarzaniu danych osobowych Wielickiego Klubu Karate Kyokushinkai

  • 1

Warunki przynależności do Klubu:
• Zgoda kierownika ośrodka
• Przed przystąpienie do udziału w treningach należy wypełnić i podpisać deklarację członkowską oraz posiadać zgodę rodziców którzy biorą odpowiedzialność za brak przeciwskazań zdrowotnych dziecka do udziału w zajęciach sportowych(dotyczy osób niepełnoletnich),
W przypadku utajenia przed chorób mających wpływ na bezpieczeństwo ćwiczącego w razie wypadku winę ponosi uczestnik (w przypadku osób niepełnoletnich rodzice). Członek klubu może uczestniczyć w zajęciach wyłącznie w swoich grupach w zależności od stopnia wtajemniczenia i wieku ćwiczącego. W przypadku zmiany grupy potrzebna jest zgoda prowadzącego oraz kierownika ośrodka. Osoby posiadające minimum 4 kyu mogą uczestniczyć w treningach wszystkich grup pod warunkiem dostosowania się do wymogów danej grupy. Na treningi należy przychodzić punktualnie w czystych Gi (kimonach) lub strojach sportowych.

  • 2

W czasie zajęć uczestnicy zobowiązani są do:
– ścisłego wykonywania poleceń prowadzącego zajęcia i bez zgody prowadzącego nie opuszczania miejsca zajęć
– przestrzeganie zasad BHP i regulaminu Sali gimnastycznej
– poinformowanie instruktora prowadzącego zajęcia przed przystąpieniem do wykonywania zadanych ćwiczeń o swojej każdorazowej niedyspozycji, stanie zdrowia i innych ograniczeniach uniemożliwiających wykonanie ćwiczenia.

  • 3

Zabrania się stosować i rozpowszechniać karate poza dojo (salą gimnastyczną), organizować pokazy. Uczestniczyć w zajęciach i zawodach innych styli sportów walki (dotyczy zawodników licencjonowanych) bez ustalenia z zarządem klubu.

  • 4

Składki członkowskie:
• Członek klubu rzeczywisty oraz honorowy mogą uczestniczyć we wszelkich aktywnościach związanych z życiem klubu (tj. treningach, zajęciach, seminariach kursach, obozach, spotkaniach) i jest zobowiązany do płacenia miesięcznej składki członkowskiej w wysokości ustalonej przez Zarząd klubu.
• Składkę członkowską należy opłacać na konto SANTANDER 23 1090 1665 0000 0001 1502 5601  w obrębie danego miesiąca tj. w styczniu za styczeń, w przypadku innego terminu płacenia należy to indywidualnie uzgodnić z kierownictwem klubu. Składka członkowska nie jest opłatą za treningi a za przynależność do klubu należy ja wnosić niezależnie od uczestniczenia w zajęciach. Przelew należy opisać (tytułem – np. „składka członkowska JAN KOWALSKI / ADRES ZAMIESZKANIA/ – MIESIĄC” lub „obóz – JAN KOWALSKI/ADRES ZAMIESZKANIA”)
• Zwolnienie z opłat składek członkowskich przysługuje członkom klubu posiadającym status członka honorowego, instruktorom prowadzącym zajęcia treningowe, członkom zarządu oraz innym zwolnionym przez zarząd klubu. Nie opłacenie składek członkowskich przez ponad miesiąc może być powodem do usunięcia z pocztu członków klubu.

  • 5

Zawodnicy uczestniczący w zawodach zobowiązani są do posiadania licencji zawodnika. Zawodnicy uczestniczący w zawodach międzynarodowych, Mistrzostwach Europy, Mistrzostwach Świata zobowiązani są do posiadania paszportu KWF. Kadrę zawodniczą powołuje kierownik ośrodka.

  • 6

Członkowie klubu mogą brać udział w zawodach sportowych, seminariach doszkoleniowych, kursach instruktorskich, trenerskich i sędziowskich po otrzymaniu pisemnej zgody kierownika ośrodka.

  • 7

Egzaminy na stopnie odbywają się wyłącznie za zgodą kierownika ośrodka w oparciu o regulamin Polskiej Organizacji Kyokushinkai oraz wymagania KWF.

  • 8

Klub posiada licencję Polskiego Związku Karate oraz jest członkiem KWF.

  • 9

Klub nie ponosi odpowiedzialności za zaginione i zagubione rzeczy w czasie zajęć sportowych i innych imprezach organizowanych przez klub.

  • 10

Zarząd wyznacza osoby do udziału w programach, grantach, dofinansowaniach realizowanych przez klub takich jak (Upowszechnianie Kultury Fizycznej, Program „Klub”)

  • 11

Zarząd Klubu zastrzega sobie prawo do interpretacji oraz zmiany powyższego regulaminu.

Zarząd WKKK

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:

Administratorem Pani/Pana* danych osobowych jest Wielicki Klub Karate Kyokushinkai (WKKK). Klub będzie przetwarzać Pani/Pana* dane wyłącznie w celu realizacji działań statutowych Klubu, promocji Klubu. Niedopuszczalne jest przetwarzanie Pani/Pana* danych w celu marketingu bezpośredniego.

Prawo do sprzeciwu:
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu* prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana* danych, przetwarzanych w celu i na podstawie wskazanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana* dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana* interesów, praw i wolności.

Klub będzie przechowywać dane przez okres Pana/Pani członkostwa lub realizacji projektów, w których Klub bierze udział. Pani/Pana* dane osobowe mogą zostać przekazywane wyłącznie członkom Zarządu lub osobom upoważnionym przez Zarząd, którym powierzono pisemnie przetwarzanie danych osobowych i którzy ponoszą odpowiedzialność za naruszenie zasad przetwarzania.

Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu* prawo do:

  1. a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
  2. b) sprostowania (poprawiania) swoich danych,
  3. c) żądania usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,
  4. d) przenoszenia danych,
  5. e) wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Podanie danych jest dobrowolne z tym, że odmowa ich podania może utrudnić albo uniemożliwić Pana/Pani uczestnictwo w działaniach statutowych podejmowanych przez Klub, realizowanych projektach.

Odbiorcą danych osobowych mogą zostać:

– uprawnione organy publiczne,

– podmioty dostarczające korespondencję,

– podmioty wykonujące usługi niszczenia dokumentacji,

– podmioty świadczące usługi zdrowotne i usługi ubezpieczeniowe,

– podmioty organizujące zawody, seminaria, obozy i inne formy zgrupowań i zajęć sportowo-rekreacyjnych wynikających ze statutu WKKK.

– Administrator realizacji zadania publicznego ze środków finansowych Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, polegającego na rozwijaniu sportu dzieci i młodzieży w ramach Rządowego Programu „KLUB” – edycja 2023-2025

– podmioty, których działania są niezbędne dla celów realizacji statutowej działalności WKKK.

Informujmy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany i Pani/Pana* dane nie są profilowane. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu* prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana* danych osobowych, (w tym należących do szczególnej kategorii), ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano zgodnie z prawem, przed jej wycofaniem. W stosunku do danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Z uprawnień może Pan/Pani skorzystać, kontaktując się z Administratorem danych pisemnie lub przez e-mail: lub karate_wieliczka@op.pl

Informujemy o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce takim organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych osobowych.

Zarząd WKKK

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

W WIELICKIM KLUBIE KARATE KYOKUSHINKAI – wersja skrócona

 Kontakt do Koordynatorów ds. Ochrony Małoletnich

e-mail:                  karate_wieliczka@op.pl

tel:                       603 884 999 / 728 327 807

Listownie:           Wielicki Klub Karate Kyokushinkai

Koordynator ds. Ochrony Małoletnich,

Modrzewiowa 34, 32-020 Wieliczka

1.   Jak powinien zachowywać się pracownik wobec dzieci, które biorą udział w wydarzeniu?

  1. Pracownicy w kontaktach z małoletnimi powinni podejmować wszelkie działania na rzecz ich dobra oraz traktować małoletnich z
  2. Pracownicy wysłuchują małoletnich i starają się udzielać im odpowiedzi dostosowanej do

sytuacji i ich wieku,

  1. Pracownicy zobowiązani są do utrzymywania profesjonalnej relacji z małoletnimi oraz każdorazowego rozważenia, czy reakcja, komunikat bądź działanie wobec małoletniego są odpowiednie do sytuacji, bezpieczne i
  2. W przypadku zaobserwowania sytuacji przemocowych pomiędzy samymi małoletnimi każdy Pracownik zobowiązany jest do natychmiastowej reakcji i stosownej interwencji polegającej na powstrzymaniu eskalacji konfliktu i zachowań
  3. Decyzje dotyczące konkretnego małoletniego powinny uwzględniać również bezpieczeństwo pozostałych małoletnich.
  4. Pracownicy zwracają uwagę na właściwość i poprawność relacji zachodzących pomiędzy innymi Pracownikami a małoletnim.
  5. Pracownik, który ma świadomość, iż małoletni doznał jakiejś krzywdy znęcania fizycznego, psychicznego lub wykorzystania seksualnego, zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności w kontaktach z małoletnim, wykazując zrozumienie i wyczucie.

2.   Jakie zachowania pracownika wobec dziecka są niedozwolone?

  1. Pracownicy w kontakcie z małoletnimi:
    • nie mogą zawstydzać, lekceważyć i obrażać małoletnich;
    • nie mogą kontaktować się prywatnymi kanałami komunikacji z małoletnimi bez wiedzy ich rodziców lub opiekunów;
    • zobowiązani są do nieujawniania informacji wrażliwych dotyczących małoletniego (w szczególności: wizerunek małoletniego, informacje o jego sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej) wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych małoletnich;
  2. Niedopuszczalne jest:
    • stosowanie wobec małoletnich przemocy w jakiejkolwiek formie; za zachowania przemocowe uznaje się m.in. krzyk (oprócz sytuacji, gdy stanowi on ostrzeżenie i wymaga tego sytuacja niebezpieczna);
    • niestosowne zachowanie wobec małoletniego lub w jego obecności zachowywanie się w obecności małoletniego w sposób niestosowny; obejmuje to używanie wulgarnych słów,

gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec małoletniego relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby);

  • dotykanie małoletnich w sposób, który mógłby zostać nieprawidłowo zinterpretowany;
  • nawiązywanie z małoletnim jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych;
  • proponowanie nieletniemu  alkoholu,  wyrobów  tytoniowych,  nielegalnych  substancji,  jak również używania ich w obecności małoletnich;
  • utrwalanie wizerunku małoletniego (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla

potrzeb prywatnych;

  • przebywanie z małoletnim sam na sam w jednym zamkniętym pomieszczeniu. Jeśli pojawi się konieczność porozmawiania z małoletnim na osobności, należy zostawić uchylone drzwi do pomieszczenia i zadbać, aby być w zasięgu wzroku innych; można też poprosić drugiego Pracownika o obecność podczas takiej rozmowy;
  • nawiązanie niejawnego bądź ukrywanego kontaktu fizycznego z małoletnim, lub wiążącego się z jakąkolwiek gratyfikacją lub wynikającego z relacji władzy.
  1. Spotkanie z małoletnim poza czasem standardowo poświęcanym na działalność prowadzoną

przez Klub wymaga zgody opiekuna małoletniego.

3. Dzieci niepełnosprawne oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zasługują na szczególną ochronę.

  1. Pracownicy zobowiązani są brać pod uwagę sytuację dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze

specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  1. Małoletnich, o których mowa w 1 należy doceniać i szanować, angażować i traktować równo bez względu na stopień niepełnosprawności.
  2. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalny jest kontakt fizyczny Pracownika z małoletnim, o którym mowa w ust. 1, tj:
    • pomoc niepełnosprawnemu w czynnościach higienicznych, jeśli typ niepełnosprawności tego wymaga, a jego opiekun wyrazi zgodę;
    • pomoc niepełnosprawnemu w spożywaniu posiłków;
    • pomoc niepełnosprawnemu w poruszaniu się po miejscu

4.  Czy Klub może udostępniać dokumentację audio-video dzieci z wydarzenia?

  1. Klub i  Pracownicy  uznając  prawo  małoletniego  do  prywatności  i  ochrony  dóbr  osobistych, zapewniają ochronę wizerunku małoletniego.
  2. Upublicznienie przez Klub lub Pracownika wizerunku małoletniego utrwalonego w jakiejkolwiek formie (tj. fotografia, nagranie audio-wideo) jest możliwe na podstawie deklaracji członkowskiej klubu.
  3. Jeżeli wizerunek małoletniego stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda opiekuna na utrwalanie wizerunku małoletniego nie jest

5. Jak zgłosić wyrządzenie krzywdy dziecku przez pracownika?

  1. Jeżeli pracownik wyrządził krzywdę dziecku należy to zgłosić do Koordynatora Małoletnich, który podejmie interwencję.
  2. Zgłoszenia można dokonać poprzez następujące kanały:
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: karate_wieliczka@op.pl
  • na piśmie zaadresowanym do Koordynatora Ochrony Małoletnich na adres Klubu,
  • ustnie w trakcie osobistych spotkań z Koordynatorem Ochrony Małoletnich lub w formie

rozmowy telefonicznej

  1. Jeżeli osobą podejrzaną o zachowania niedozwolone wskazane w ust. 1 jest Koordynator ds. Małoletnich, zgłoszenia należy dokonać Zarządowi Klubu, który wyznaczy osobę do podjęcia
  2. Pracownik, którego dotyczy zgłoszenie zostaje niezwłocznie odsunięty od wszelkiej działalności związanej z kontaktem z małoletnimi.
  3. Zgłoszenie powinno zawierać informacje umożliwiające wyjaśnienie sprawy, w tym :
  • datę oraz miejsce zdarzenia i pozyskania informacji o naruszeniu,
  • wskazanie małoletniego, którego dotyczy czyn,
  • osobę wskazaną jako sprawcę naruszenia,
  • opis sytuacji,
  • wskazanie ewentualnych świadków naruszenia,
  • wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje zgłaszanie, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia.
  1. Zgłoszenia mogą być dokonywane
  2. Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych zgłoszeń. Dokonujący zgłoszenia nieprawdziwych informacji podlega odpowiedzialności karnej oraz do odpowiedzialności porządkowej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz aktami wewnętrznymi

6.    Jak wygląda interwencja w razie zgłoszenia skrzywdzenia małoletniego?

  1. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, Koordynator Ochrony Małoletnich:
    • przeprowadza rozmowę z małoletnim i innymi osobami mającymi lub mogącymi mieć wiedzę o zdarzeniu i o sytuacji osobistej (rodzinnej, zdrowotnej) małoletniego (w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia interwencji), w szczególności jego Koordynator ds. Ochrony Małoletnich stara się ustalić przebieg zdarzenia, ale także wpływ zdarzenia na zdrowie psychiczne i fizyczne małoletniego;
    • organizuje spotkanie/a z opiekunami małoletniego, którym przekazuje informacje o zdarzeniu oraz o potrzebie/możliwości skorzystania ze specjalistycznego wsparcia, w tym u innych organizacji lub służb;
    • przeprowadza rozmowę z osobą, której zarzuca się krzywdzenie, celem ustalenia przebiegu zdarzenia;
    • przeprowadza rozmowę z osobami, które mogą posiadać informacje o zdarzeniu i jest uprawniony do żądania wszelkiej dokumentacji lub zapisów z monitoringu, które mogą mieć wpływ na ustalenie przebiegu zdarzenia;
    • może złożyć zawiadomienie zewnętrzne do odpowiednich organów
    • przekłada stosowne rekomendacje do Zarządu, w tym zastosowania środków dyscyplinujących.
  2. Jeżeli jest to niezbędne z uwagi na charakter naruszenia lub stan psychiczny i emocjonalny małoletniego, Koordynator Ochrony Małoletnich może zaangażować specjalistów, w szczególności psychologów, psychiatrów i pedagogów, celem skorzystania z ich pomocy przyrozmowie z małoletnim o trudnych doświadczeniach.
  1. Z przebiegu interwencji Koordynator Ochrony Małoletnich sporządza Kartę interwencji, zwierającą:
    • opis zdarzenia;
    • podjęte działania;
    • ustalenia i
  2. Zarząd Klubu podejmuje stosowne działania, w terminie 7 dni od dnia otrzymania Karty

Interwencji.

  1. W przypadku, gdy podejrzenie zagrożenia bezpieczeństwa małoletniego zgłosili opiekunowie małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone, Koordynator ds. Małoletnich po uzyskaniu akceptacji Zarządu Klubu, poinformuje opiekunów małoletniego na piśmie o wyniku
  2. Niedozwolona jest bezpośrednia konfrontacja małoletniego, z osobą, której zarzuca się popełnienie czynu krzywdzącego wobec tego małoletniego.
  3. Wszelkie działania związane z interwencją powinny być przeprowadzone z zapewnieniem poufności rozmówcy i poczucia bezpieczeństwa małoletniego.

7.    Czy można zgłosić wyrządzenie krzywdy małoletniemu przez innego małoletniego?

  1. Należy to zgłosić do opiekuna zajęć czy wydarzenia. W przypadku podejrzenia takiego zachowania, (np. na zajęciach grupowych), opiekun zajęć czy wydarzenia powinien niezwłocznie uniemożliwić kontakt pomiędzy małoletnimi oraz poinformować opiekunów małoletnich oraz przeprowadzić z nimi indywidualne rozmowy.
  2. W razie konieczności, opiekun zajęć czy wydarzenia zgłasza sprawę do Koordynatora Ochrony Małoletnich, w celu ustalenia konieczności dokonania zewnętrznego.

8.    Czy interwencja objęta jest tajemnicą?

  1. Pracownicy posiadający informację o krzywdzeniu małoletniego lub informacje z tym związane, są zobowiązani do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane Koordynatorowi Małoletnich lub Zarządowi Klubu oraz uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych, pod rygorem zastosowania środków dyscyplinujących.
  2. Wyniki oraz przebieg interwencji mogą być udostępnione jedynie Koordynatorowi Małoletnich, Zarządowi Klubu i opiekunowi małoletniego. Osoba zgłaszająca naruszenie, inna niż wskazana w zdaniu pierwszym, nie jest uprawniona do uzyskania informacji, o których mowa zdaniu pierwszym.
  3. Koordynator Ochrony Małoletniego oraz Pracodawca zobowiązani są zapewnić poufność tożsamości osoby dokonującej zgłoszenia i każdej innej osoby wymienionej w zgłoszeniu oraz dochować wszelkiej staranności w celu zabezpieczenia dostępu nieupoważnionym osobom do dokumentacji dotyczącej zgłoszenia.

Zarząd WKKK